Eheti tesztünkhöz a Pixelből kaptunk egy viszonylag új terméket, a dán AIAIAI (ejtsd: ajajaj) tma-1 jelű, DJ-célokra készült fejhallgatóját. A darab körül meglehetős rajongás alakult ki augusztusi megjelenése óta (nézzük csak meg itt pl. a Gizmodo tesztjét), úgyhogy meglehetős nagy kíváncsisággal bontogattuk a gyönyörű dobozt (lejjebb lesz kép róla is).
Ami onnan kiugrott, az bizony még a stílusos doboznál is stílusosabb valami: ez a füles elképesztően szép és finom tárgy. A dolog minden irányból matt, selymes fekete felületeket mutat, a méretállító racsnik nagyon finoman és magabiztosan mozdulnak el, épp a megfelelő erőhatásra, és audiókábel kicsomagolásnál egyáltalán nem kerül elő - az egy szinttel mélyebben van a dobozban, rugalmas, telefondrótos, és mindkét vége szabványos jackdugó. Utóbbi azt jelenti, hogy ha elégedetlenek vagyunk ezzel a kábellel, vagy van egy kedvenc drótunk, akkor nem vagyunk a gyári megoldáshoz kötve, AIAIAI-ék bármilyen kábellel működni hajlandók.
A csomag része még egy textilből készült kis hordtáska is, ami megóvja a fülest a mindennapi élet behatásaitól.
Tegyük fejre az eszközt, ha süket csöndet akarunk - a tma-1 teljesen zárt, és még akkor sem értjük a mellettünk álló ember beszédét, ha egyáltalán nem jön belőle zene. Küldjük viszont rá a zenét, és fejünk összepréselődik a hangnyomástól - a kis füles embertelen hangerőt kiprésel magából torzítás nélkül; a referenciaként mellette használt AKG, Sennheiser és Stanton típusokhoz (mindegyikből a hasonló árkategóriásat néztük) képest érzésre úgy 20-50 százalékkal nagyobb hangerő süvít kifele a feketeségből.
A DJ-célú fülesekhez sokan nem közelítenek nagy igényekkel: hangos legyen, és jók legyenek a mélyei, bírja jól a lábdobot. Ez a darab ezt bizony jelentősen túlteljesíti, pár nap után azt vettem észre, hogy leüléses zenehallgatáshoz is kiváló - mert egyszerűen jól szól! A frekvenciamenete egészen egyenletes lehet, nem hallunk sem mélyből, sem magasból többet, mint arra szükség lenne, és a fent említett füleskészletből (amihez ebben a fázisban hozzájött egy Klipsch is) bizony ebből jött a legtöbb élet, a legtöbb zene; ha értjük, amire gondolok. Dinamika, középhangok, jelenlét, részletek.
A dobozzal kezdtük, azzal is zárjuk, mert tanítanivaló - a XXI. század tárgykultúráját ezek a csomagolások teremtik meg. A terméknek ma már mindenképpen kiválónak kell lennie, ha bármit is keresni akar egy piacon - de kiváló termékekkel tele van a padlás, ha nincs stílusosan tálalva, senki nem talál rájuk. Persze ez a szöveg egy lassan harminc-negyven éves közhely, de a verseny mostani fázisában még nehezebb akkorát alkotni, hogy ki lehessen magaslani vele a tömegből. Az AIAIAI-nak ez most, úgy tűnik, sikerül - a nagyjából ötvenezer forintos, középkategóriás, bruttó ár így, ezáltal válik igazán versenyképessé egy új, relatíve ismeretlen versenyző belépőjénél.
Utolsó kommentek