A bejegyzés pedig majdnem arról szól, ami a videón látható: az Ableton Live-jának újonnan bemutatott, kilences verziójában az a legnagyobb újdonság, hogy a cég saját hardverkontrollert is szállít hozzá Push néven, természetesen nagyfokú integráltsággal; amivel könnyen lehet, hogy meg is gyilkolja az utóbbi időkben számszerűen szépen felduzzadt Live-kontrollerpiac összes eddigi résztvevőjét. Ez a logikus gondolat ott bicsaklik meg, hogy a Pusht az Akai gyártja, aki szintén fenn van a pályán saját jogon, az APC20 és APC40 modellekkel. Mi lesz velük? Nem tudni.
Az első majdnem annak köszönhető, hogy ilyen távolra talán még senki nem tett szállítási időpontot mostanában: az új Live valamikor 2013 első negyedévében érkezik majd meg, még a bétateszt sem kezdődött meg - de most legalább már tudjuk, hogy mi lesz benne. Először is, teljesen automatizálható lesz a Session View, másodsorban pedig elkészül egy teljesen egységes hang-, effekt- és hangszerkereső böngészőfelület. 3500 darab korszerű hangmintát szállítanak hozzá, de például beépített effektprocesszorokban fejlesztést csak egy tételben ígérnek - egy klasszikus analóg kompresszort modelleztek bele.
Hajlandó lesz komplett zenékből kilopni a dallamot vagy a dobsávot és MIDI-jelsorozattá alakítani - kíváncsian várjuk, milyen eredménnyel. A Max for Live új verziója ígér még sokat, nem kevesebb mint 24 új eszközt, és maga a plugin immár része lesz a Suite kiadásnak, nem kell külön megvenni.
További infók a Live 9-ről itt, a Pushról pedig itt. Zárásként nézzük meg az Ableton-vezér Gerhard Behles prezentációját, amit a cég barátai előtt tartott a legnagyobb titokban Berlinben, a múlt héten. Érdekes, izgalmas tények is vannak benne.
Utolsó kommentek